Tamsinml’s Weblog


«Løgner’n»
juli 30, 2008, 7:37 pm
Filed under: Uncategorized

Grunnen til jeg skriver dette innlegget, kommer av at en person går å lyger om meg til andre mennesker. De som kjenner meg, eller vet hvem jeg er, hvet nok hvem jeg prater om.

Jeg ble kjent med denne personen som virket så og si perfekt. Jeg visste han hadde et rykte på seg for å være en løgner, men ettersom han selv sa, hadde han gått til psykolog og han kunne aldri lyge i sitt liv igjen, det hadde han ikke samvittighet til. Dette trodde jeg faktisk på. Det visste seg at han hadde løge til meg omtrent hele tiden jeg hadde kjent ham.

– Jeg og ei venninne av meg skulle på ferie, han sa han hadde fått låne farens kredittkort til å bli med oss, og at han skulle spandere hotel, mat,og flyturen på en kamerat av han slik han også kunne bli med. Turen deres ble aldri noe av, fordi han mente det var ingenting å gjøre i London.

Senere sa han at han hadde bestilt tur til Tyrkia sammen med samme kompis, dagen de skulle reise, visste ikke kompisen noe som helst om turen (hvor de skulle reise fra, hvor lenge de skulle være der, hvor de skulle), han sa den var avlyst pga noe feil med flyselskapet, bullshit.

– Jeg og moren min var på utskikk etter en ny leilighet, vi holdt oss oppdatert på finn.no etter nye leiligheter til salgs. Ettersom vi var veldig ofte innom den siden for å se etter oppdateringer, klarte han blandt annet å lyge om faren hadde kjøpt den dyreste leiligheten på nettsiden, jeg gikk fem på.

– Litt før sommerferien var jeg på utskikk etter jobb, det var han også. (Han trengte penger, det var snakk om 100.000kr for et år ved en av Norges beste snowboard skole). Ettersom begge måtte skrive søknad, bestemte vi oss for å skrive de sammen. Han fortalte meg at min søknad og cv var total feil og tilbydde seg å hjelpe meg med å skrive en søknad. Han fortalte meg at han hadde søkt på fem jobber, og fått de alle, men orket ikke å begynne å jobbe likevell (!)

Etter alt som skjedde, fikk jeg vanskeligheter for å stole på mennesker igjen. En kompis av meg sa; viss du søker opp psykopat finner du definisjonen på «anonym».

En psykopat (av psykopati, også kjent som sosiopat) er en diagnostisk betegnelse på et syndrom av abnormale personlighetstrekk. Vanlige kjennetegn er at personer med en slik lidelse kan ved første inntrykk virke sympatiske, intelligente og sjarmerende, men som ved nærmere kontakt viser seg å være manipulerende, løgnerske og impulsive.

Han kunne lyve om hva som helst! Jeg har hørt så mye at han spilte for Real Madrid da han bodde i Spania et år (!) Jeg blir bare så utrolig irritert, men prøver å ikke bry meg lengre. Jeg har nesten klart å avsløre sannheten flere ganger, men han er alt for flink til å manipulere og lyve om sannheten. Om sannheten var på veg frem, klarte han å lyge en løgn etter den andre. Det verste med alt, er at han tror på alt han sier selv.

Jeg vil bare si tilslutt, at de som velger å tro de som sprer rykter, skal værsegod få tro hva de vil. Men råder dere heller å spørre den personen det faktisk handler om, enn å tro på ryktene som gjerne forandrer seg fra person til person.


Legg igjen en kommentar so far
Legg igjen en kommentar



Legg igjen en kommentar

