Tamsinml’s Weblog


Dyretesting og pels
august 5, 2008, 11:02 pm
Filed under: Hat, Uncategorized

Jeg leste nettopp på noen andre sin blogg det med dyretesting av sminke og hårprodukter. Det er helt forferdelig! Jeg begynner nesten å gråte når jeg ser hvor vondt dyrene har det, og hva de må gjennomgå!

Flere kjente merker som L’oreal, Axe, Lancome, Maxfactor, Maybelline, Redken, og Tigi tester på dyr. Du tenker kanksje at det ikke virker så ille, at disse dyrene som blir tester ikke reagerer, men det gjør de, de lider og det er faktisk flere av de som dør! Når jeg leste at flere av merkene jeg bruker tester på dyr, vet jeg ikke om jeg faktisk vil fortsette å bruke disse produktene. Det er jo på en annen måte å «støtte» dyretesting.

Jeg mener akkurat det samme om pels. Går du i pels, støtter du de som lager de. Vær så snill, aldri bruk pels, tenk på det stakkar døde dyret du har rundt deg! Jeg mener dyr er like mye verdt som mennesker, de kan ikke fortelle hvordan de har det.. Om alle hadde sluttet å kjøpe produkter testet på dyr og pels hadde det mest sannsyneligvis ikke industrien av slik dyremisbruk vært i verden lengre.

Jeg vet ikke om noen av dere så et program om pels på Tv2 for en god stund siden?

Det gjorde i såfall jeg, eller nesten i hverfall. Det var så mange sterke scener! De kvelte katter og hunder, de slo de ihjel og gjorde mye annet dritt. Det var en scene hvor de filmet en stor hall med pels av katter. Pelsene var stablet opp etter farge og størrelse, prisen lå på ca. 15 kr stk, det er helt sinnsykt! (Skal vi mennesker liksom bli stablet opp etter blondinger, brunetter og rødhåret?)

Hva tenker disse mennesker på? Kan de ikke tjene penger på noe annet?

Jeg er ganske så sikker på at de ikke ville blitt behandlet slik! Gjør hva du vil at andre skal gjøre med deg, heter det nemmelig. Jeg elsker dyr, og hater virkelig slike mennesker.

Her er en liste over hvilke andre produkter som er testet på dyr.

Se denne filmen om dyr som er testet med sminke, og hvordan de reagerer på.


1 kommentar so far
Legg igjen en kommentar

jeg får vondt =/ har skjekket ut listen med produkter nå. herlihet så mye. uff

Kommentar av ingunn




Legg igjen en kommentar

