Tamsinml’s Weblog


Norske hus ligner på firkantette-klosser
september 3, 2008, 12:17 pm
Filed under: Interiør, Uncategorized

Hus i Norge ser så utrolig kjedelig ut! Selvfølgelig finnes det unntak, men de fleste minner meg om kjedelige frikantette-klosser, er dere ikke enig? Jeg tror faktisk det er litt av grunnen til jeg vil flytte, atmosfæren og følelsen av å gå gjennom trange romantiske gater med blomster oppover bygningene, eller store gater med masse lys og liv..

Jeg elsker Brighton som ligger i England! Det er så mange bygninger som er malt i farger, friske farger som rosa, lilla +, mens i Norge er de malt i enten en kjedelig rød, brun eller en svart farge.. Husene ser så kjedelige ut, de er deprimerende. Du blir jo mye gladere av å se på farger! Det blir i så fall jeg :)

En eller annen gate i Brighton. Flere av butikkene er også malt i farger, det gjør jo butikkene mye mer spennende spør du meg!

Et romantisk Italiensk hus, fine naturlige brunfarger og masse grønt voksende oppover veggene!

Et arkitekt tegnet hus fra Amerika, typisk stort og moderne!

Fransk hus i mur med trevinduer, port og store grønne-planter voksene opp over veggen.

Et tradisjonelt «country house» fra England. ELSKER når det er slike svart-brune treplanker over hvit mur <3

Tyske hus med mange vinduer og detaljer.

Sveitsk hus, minner meg litt om de tyske husene, bare litt mindre detaljer.

Hvilke type hus liker du best? Hadde ikke du ønskt at Norge hadde litt mer spesielle privatboliger enn de som er idag, eller er du fornøyd?


Legg igjen en kommentar so far
Legg igjen en kommentar



Legg igjen en kommentar

