Tamsinml’s Weblog


FREMTIDEN min
november 22, 2008, 10:24 pm
Filed under: Ferie/Reise, tanker, Uncategorized

travel_destintaion

Her sitter jeg syk, fryser mens peisen er fyret på til fullt. Jeg sitter å tenker over hvor mye jeg faktisk har lyst å reise verden rundt! I det siste har jeg vurdert å kanskje studere Reiseliv. Her jeg bor, i Molde, skjer det ingenting, jeg har lyst å oppleve verden og alle de spennende stedene og kulturene som finnes! Av alle stedene jeg har vært, elsker jeg meg i England, spesielt Brighton – for meg er det perfekt! Stranden, Brighton Pier, de trange gatene med små butikker, husene, de grønne engene, søsteren min og tante barna mine! Og så mye mer!

trondheim_torg_1937-39003rTrondhjem

Tidligre i år ble jeg spurt om å bli med å studere almenn påbygning i Gran Canaria, og jeg svarte ja med eneste gang! Det viste seg at videregående skole i syden hadde blitt sluttet med, så den planen gikk litt i vasken.. Nå er heller planen å dra til Trondhjem eller Oslo neste år og studere ferdig videregående der, sammen med Oda og to fra Oslo.

los-angels-night

Forgje uke ble jeg derimot spurt om å flytte til LA, ja du leste riktig, Los Angels(!) sammen med søskenbarnet mitt, Mai Cecilie. Hun har bodd i Amerika et år før, andre ord Alaska, som utvekslingsstudent, og det opplevde hun svært positivt. Nå skal hun tilbake for å gå dansetimer og lære enda mer om dans. Jeg har veldig lyst, det er jo på en måte en opplevelse for livet, et år i LA! Det som er tingen er at jeg må ta et studielån på kanskje mer enn 120.000kr (jeg får ikke jobbtillatelse uten Green Card, og det skal visst være vanskelig og få). Dette er ganske mye penger å betale tilbake, men tenk deg den opplevelsen! Om jeg skal studere der, kunne jeg tenkt meg å studere interiør, foto, illustrasjon, mote og design, kanskje sminke(!) og ja, reiseliv!

3543

Da jeg satt å tenkte på reiseliv, kom jeg over en utrolig tanke! Hva med å bli en reklamefotograf for ulikesteder, eller en fotograf til et magasin om forskjellige steder i verden! Hvor gøy hadde ikke det vært?! Til dagsdato har jeg ikke erfaring og kunnskap til å bli journalist, og har heller egentlig ikke lyst til å bli en skriver, så det hadde jo passet meg perfekt! Men det kan bli vanskelig og få en slik jobb, jeg har jo ikke akkurat fotokunnskap heller. Men det finnes jo alltid håp!

weihnachtsmarkt-calwJul i Calw

stuttgart1Stuttgart

Ellers vuderer jeg å ta et fri år neste år, flytte litt rundt om i verden og få nye erfaringer. Da jeg var i Tyskland i høstferien, opplevde jeg hvor mye jeg elsket det stedet jeg var på besøk på, Stuttgart, Calw, Althengstett, Böblingen og alle de andre stedene vi besøkte! Kanksje bare bo der i et par måneder og jobbe i en hotelresepsjon eller et reisebyrå, eller spare og ha en lang ferie. Problemet er bare at jeg ikke kan tysk, og de fleste snakker kun tysk..

.. Og kombinere et par måneder i Tyskland, med resten av året i England – frister helt sinnsykt! Jeg har alltids et sted å bo i England, enten London med søsteren min Samantha, eller Brighton med søsteren min Heidi. Det skulle jo ikke være så alt for vanskelig og skaffe seg jobb der heller vil jeg tro..

west-pier-at-sunsetBrighton, The Old Pier

uk_brighton_wide_beach-volley_01

Jeg har ei stesøster jeg ikke hadde kontakt med fra jeg var kjempe liten til i fjor år. Jeg fant henne gjennom Facebook og begynte å prate med henne igjen. Da jeg snakket med henne for et år siden, fortalte hun meg at hun hadde sluttet på jobben sin, og var nå å reiste rundt i verden. Det virket så utrolig spennende!

worldmapNå har hun bosatt seg i Bermuda, hvor hun har fått seg arbeid.

Bildene nedenom fant jeg på facebooken hennes, hun er sykt flink å ta bilder! Bildene er fra et av de par forskjellige stedene hun har vært og reist. SE så heldig!

n513417397_756972_9139Bermuda

n513417397_851453_200Tenk så artig det hadde vært å sett henne igjen!

n513417397_441210_1112Dykking i Borneo

n513417397_114921_6998Gili Trawangan

Tenk så herlig! Hun har bedt meg komme å besøke henne, noe jeg har kjempe lyst til! Kanskje jeg klarer og få spart meg opp penger til sommerferien!

Tenk så mye man kan faktisk oppleve! Jeg skjønner meg ikke helt på pensjonister som bare sitter hjemme og strikker, når de faktisk kan bruke pensjonspengene på å reise og oppleve verden! Det jeg vet for sikkert, er at jeg kommer ikke til å bli igjen i Molde neste år, uansett hva! Jeg håper virkelig ikke det :-)

Har du en drøm om å reise verden rundt? Synes du ikke man burde oppleve verden når man først lever?


Legg igjen en kommentar so far
Legg igjen en kommentar



Legg igjen en kommentar

