Tamsinml’s Weblog


Almenn påbygning via nett?
november 25, 2008, 12:03 am
Filed under: England, Skole, tanker

42-16636551

Viss du leste innlegget nedenfor, så skjønner du kanskje at jeg er litt usikker på hva jeg vil til neste år. Men en ny og genial tanke (som sagt, har funnet ut at reise-fotograf er et så-og-si perfekt yrke for meg) slo meg da jeg snakket med en kompis av meg;

Hva med å gå skole, men alikenvell ha det gøy og flytte rundt og oppleve ting som ikke finnes i Norge? Jo, nettskole!! Det er absolute perfekt for meg, jeg er jo så lei av og stå opp om morgene og sitte på skolen å høre på lærerne snakke.

london-day-trips-brighton-beach-fullLitt av gamle Pier’n som ble bomber i kriget, og senere tent på av noen ungdommer. Nydelig bilde!

Det frister fremdeles å reise til Trondhjem å oppleve studentlivet der, men jeg tror jeg trenger et år hvor jeg får gjøre akkurat hva jeg vil og kanskje prøve å tjene meg penger. Og viss jeg skulle tatt meg et så kalt friår og kanskje flyttet til England, så kommet tilbake til Norge etter år – for så å studere almenn påbygning…… hvor lite hadde jeg vel gledet meg til å komme tilbake til skolen, hvor alle vennene mine er ferdig med videregående? Veldig lite.

OG derfor, er nettskole noe for meg!

Positive sider;
Jeg får reise og ha det gøy
Slipper å gå på skolen (eller sitte på skolen, utenom eksamen)
Gjøre skolearbeid når enn jeg vil!
Mer konsentrert når jeg får jobbe i omstendigheter jeg selv liker

Ulemper;
Ingen lærer som kan hjelpe deg direkte (+ hjelp gjennom nettet)
Lett å «skyve» skolearbeidet unna

Så tenk deg da, hvor gøy hadde det ikke verdt å reist til et annet land (for min del, Brighton i England) og samtidig gå skole i Norge! Det er et par ting jeg lurer på når det gjelder studie via nett;

Har du noen erfaring med studier på nett? Positivt og negativt.
Finnes det egentlig almenn påbygning via nett?

displayimagephp

Jeg var innom en nettside som tilbydde studier via nett, men skjønte ikke helt hvilke studielinjer de hadde.. Men det jeg så var at de har interiør og mote skole! Så kanskje jeg skal satse på noe slikt viss jeg velger å reise til England uansett om de ikke har almenn påbygning via nett! Kurset kostet ca. 19.000,- og det skal jeg klare å spare lett til! :-D ooh.


Legg igjen en kommentar so far
Legg igjen en kommentar



Legg igjen en kommentar

