Tamsinml’s Weblog


Dyrebeskyttelsen, Fadderbarn, Leger uten grenser
desember 15, 2008, 7:57 pm
Filed under: Hat, tanker

Tenk deg at du og familien din mister hus og hjem, og at foreldrene dine ikke har mulighet til å ta seg av verken deg eller søsknene dine. Du står alene uten noe sted å bo, uten foreldre, uten mulighet til skolegang – men kanskje mest av alt uten noen som gir deg kjærlighet og omsorg. Å hjelpe barn i slike situasjoner, er SOS-barnebyers viktigste oppgave.

390x260_barneby

Jeg har akkurat skaffet meg et Sos-fadderbarn. Det er en positiv inverstering synes jeg, å hjelpe noen andre som ikke har det så bra, og spesielt når du får følge med hva pengene du gir går til! Gleder meg til å få bilde av hvem hun/han er :)
– For 250,- kr per måned kan du bli fadder for et barn i en SOS-barneby.
Du mottar regelmessig bilder og informasjon som beskriver barnets dagligliv og
utvikling. Du blir også nærmere kjent med barnebyen der fadderbarnet ditt bor.

Les mer her, sos-barnebyer.no

051208_joannastavropouloumsf_zimbabwe_big

..Ofte synes vi at 250kr i måneden høres dyrt ut, men det er altså ikke det, viss du tenker på hvor mye et barn kan få for disse pengene istedefor at du kjøper et unødvendig plagg du ikke kommer til å bruke.
Men uansett, derfor er jeg stolt over at Nettby har hatt en kampanje, vet ikke om jeg kan kalle det(?) – Leger uten grenser. Dette er leger som hjelper mennesker i u-land med den pleien de trenger av skader o.l. Det eneste de spurte om, var om man kunne gi bort 25kr fra mobilen, og spør du meg, burde alle gjøre det, 25kr er ikke mye! Les mer her, legerutengrenser.no

city_homeless_cat_3c1b1424-x

Jeg er veldig glad i dyr, og synes utrolig synd på dyrene jeg ser som er hjemløse – spesielt mange av de i syden områdene. Derfor kunne jeg tenkt meg å flytte ned til et av disse landene, og startet en bedrift som hjelper de stakkars dyrene med mat og stell.

Husker når jeg var liten, da ville jeg ha et egent hus for bare katter med alt de trengte. «Rør» de kunne klartre i i takene, små senger de kunne sove i, osv. Så noen som hadde det på tv, og fikk skikkelig lyst å hjelpe alle de hjemløse kattene i verden husker jeg, og det vil jeg så klart enda.

Derfor tenkte jeg at etter nytt år skal jeg melde meg inn i Dyrebeskyttelsen, det er jo et skritt på vegen til en av mine drømmer :) Jeg synes dyr er like mye verdt som menneske, og kan ikke få sagt hvor mye jeg er i mot pels og dyremisbruk!

street_dogs1

Så viss du også er slik som meg, bryr deg om de som ikke har det så godt – meld deg inn i Dyrebeskyttelsen. Det koster kun 200kr for ungdommer (13-26år) og voksne 250kr. Les mer på dyrebeskyttelsen.no

Det er ikke mye som skal til for at noen andre kan få det mye bedre, om du hjelper til med litt. Det er bedre med litt en ingenting, husk det, det gjelder alt. :)


Legg igjen en kommentar so far
Legg igjen en kommentar



Legg igjen en kommentar

